By Kamil Fiszer on Poniedziałek, 30 grudzień 2019
Category: Marketing

[CASE STUDY] Reklama w małym biznesie - czy jest sens walczyć z grubymi rybami?

Każdego roku, gdy zbliżają się Black Friday oraz święta moja skrzynka pęka w szwach.

Najczęściej pojawiającym się pytaniem jest: "Kamil, prowadzę małą firmę, nie mam dużego budżetu - czy jest sens robić kampanię promocyjną/reklamową?".

Oczywiście większość przedsiębiorców słyszała już, że ten okres w firmie dla wielu to tak zwane żniwa. 
Myślą oni jednak, że osoby, które w tym czasie prowadzą zmasowane działania reklamowe wydają na nie krocie.

Dlatego postanowiłem opisać Ci case study KROK PO KROKU kampanii, która w moim odczuciu była dość szalona i ryzykowna.
Jednak okazało się, że piekielnie skuteczna, ponieważ przy inwestycji 290zł w reklamy na Facebooku w jeden dzień (Black Friday) pozyskaliśmy klientów na 6300zł.

Jak widzisz: bez wielkich budżetów, w najgorętszym okresie i w dodatku dla firmy, która dopiero startuje!

Wynik tej kampanii wygląda następująco:
do tej pory w tym biznesie w skali miesiąca pozyskiwano średnio 1 klienta o wartości 1700-2000zł
wydaliśmy na reklamy 290zł
pozyskaliśmy 4 klientów na usługi o łącznej wartości 6400zł
to daje nam zwrot z reklamy x22

A było to tak...
W środę wieczorem przed Black Friday dostałem telefon z pytaniem, czy jestem w stanie przygotować kampanie na piątek.

Prawdę mówiąc to było dosyć dziwne uczucie, ponieważ większość kampanii na ten dzień dla moich klientów było już gotowe od dwóch tygodni.

Chwilę pomyślałem i odpowiedziałem: "Okej, ale robimy to na Twoją odpowiedzialność. Został w zasadzie jeden dzień, a to bardzo mało czasu".

I właśnie tej nocy, ze środy na piątek, praktycznie nie spałem.

Cała kampania nie była złożona, składała się tylko z trzech kroków:
1⃣ Oferta, która się wyróżniała.
Prawdę mówiąc była to jedna z najszybciej napisanych przeze mnie ofert .

Biorąc pod uwagę, że jest duża konkurencyjność w tej branży, to zastosowaliśmy dwa wyróżniki:

a) nazwa promocji - zamiast Black Friday użyliśmt White Week - w wypadku tej branży miało to bardzo duży sens
b) język pisania oferty. Postawiliśmy tu na komunikację "z jajem" 🥚, podczas gdy konkurencja opiera się zazwyczaj na technicznych aspektach


Dodatkowo cała oferta nie była długa, za to naszpikowana opiniami zadowolonych klientów, pokazaniem efektów oraz kilkoma "przyciskami" mentalnymi, które można zastosować w każdej ofercie:
- ograniczenie czasowe
- ograniczenie ilościowe dostępnych pakietów
- możliwość kontaktu telefonicznego w 28 sekund
- pop-up pokazujący, że właśnie ktoś się z nami skontaktował

Oczywiście nie było w tym żadnej manipulacji, ponieważ te osoby faktycznie się z nami kontaktowały, a ilość pakietów ze względu na moce przerobowe była faktycznie taka, jak napisaliśmy.


2⃣ Reklama na FB (etap 1)

W tym wypadku nie było czasu na wielkie testy.
Puściliśmy reklamy Facebook na kilka zainteresowań oraz danych demograficznych, które najbardziej są związane z branżą.

Na każdą z reklam daliśmy budżet kilka/kilkanaście złotych oraz przygotowaliśmy 3 wersje każdej z nich:
- z grafiką A
- z grafiką B
- z krótkim filmem

W ten sposób uzyskaliśmy kilkanaście reklam, które kierowały nam ruch z Facebooka prosto na ofertę

3⃣ Reklama na FB (etap 2)

Na kilkanaście godzin przed końcem kampanii włączyliśmy reklamy remarketingowe na dwie grupy odbiorców:
- osoby, które były na stronie z ofertą
- osoby, które obejrzały minimum 50% filmu, który reklamowaliśmy (etap 1)

To pozwoliło nam na sam koniec pozyskać klienta o największej wartości.


Opisuję to wszystko po to, abyś zobaczył że nawet mała firma, która dopiero startuje i ma w kieszeni niewielki budżet, jest w stanie pozyskać klientów na swoje produkty i usługi.
Wystarczy odpowiednia strategia i trochę umiejętności, aby zacząć pozyskiwać swoich pierwszych klientów on-line.

Natomiast jeśli chcesz wdrożyć dokładnie ten sam schemat, który opisałem powyżej i zacząć pozyskiwać klientów dla siebie poprzez proste kampanie, to koniecznie kliknij w link poniżej:
https://bit.ly/2MEDzzG

Podobne posty

Leave Comments