fbpx
3 minutes reading time (593 words)

[CASE STUDY] Reklama w małym biznesie - czy jest sens walczyć z grubymi rybami?

Kampanie

Każdego roku, gdy zbliżają się Black Friday oraz święta moja skrzynka pęka w szwach.

Najczęściej pojawiającym się pytaniem jest: "Kamil, prowadzę małą firmę, nie mam dużego budżetu - czy jest sens robić kampanię promocyjną/reklamową?".

Oczywiście większość przedsiębiorców słyszała już, że ten okres w firmie dla wielu to tak zwane żniwa. 
Myślą oni jednak, że osoby, które w tym czasie prowadzą zmasowane działania reklamowe wydają na nie krocie.

Dlatego postanowiłem opisać Ci case study KROK PO KROKU kampanii, która w moim odczuciu była dość szalona i ryzykowna.
Jednak okazało się, że piekielnie skuteczna, ponieważ przy inwestycji 290zł w reklamy na Facebooku w jeden dzień (Black Friday) pozyskaliśmy klientów na 6300zł.

Jak widzisz: bez wielkich budżetów, w najgorętszym okresie i w dodatku dla firmy, która dopiero startuje!

Wynik tej kampanii wygląda następująco:
do tej pory w tym biznesie w skali miesiąca pozyskiwano średnio 1 klienta o wartości 1700-2000zł
wydaliśmy na reklamy 290zł
pozyskaliśmy 4 klientów na usługi o łącznej wartości 6400zł
to daje nam zwrot z reklamy x22

A było to tak...
W środę wieczorem przed Black Friday dostałem telefon z pytaniem, czy jestem w stanie przygotować kampanie na piątek.

Prawdę mówiąc to było dosyć dziwne uczucie, ponieważ większość kampanii na ten dzień dla moich klientów było już gotowe od dwóch tygodni.

Chwilę pomyślałem i odpowiedziałem: "Okej, ale robimy to na Twoją odpowiedzialność. Został w zasadzie jeden dzień, a to bardzo mało czasu".

I właśnie tej nocy, ze środy na piątek, praktycznie nie spałem.

Cała kampania nie była złożona, składała się tylko z trzech kroków:
1⃣ Oferta, która się wyróżniała.
Prawdę mówiąc była to jedna z najszybciej napisanych przeze mnie ofert .

Biorąc pod uwagę, że jest duża konkurencyjność w tej branży, to zastosowaliśmy dwa wyróżniki:

a) nazwa promocji - zamiast Black Friday użyliśmt White Week - w wypadku tej branży miało to bardzo duży sens
b) język pisania oferty. Postawiliśmy tu na komunikację "z jajem" ?, podczas gdy konkurencja opiera się zazwyczaj na technicznych aspektach


Dodatkowo cała oferta nie była długa, za to naszpikowana opiniami zadowolonych klientów, pokazaniem efektów oraz kilkoma "przyciskami" mentalnymi, które można zastosować w każdej ofercie:
- ograniczenie czasowe
- ograniczenie ilościowe dostępnych pakietów
- możliwość kontaktu telefonicznego w 28 sekund
- pop-up pokazujący, że właśnie ktoś się z nami skontaktował

Oczywiście nie było w tym żadnej manipulacji, ponieważ te osoby faktycznie się z nami kontaktowały, a ilość pakietów ze względu na moce przerobowe była faktycznie taka, jak napisaliśmy.


2⃣ Reklama na FB (etap 1)

W tym wypadku nie było czasu na wielkie testy.
Puściliśmy reklamy Facebook na kilka zainteresowań oraz danych demograficznych, które najbardziej są związane z branżą.

Na każdą z reklam daliśmy budżet kilka/kilkanaście złotych oraz przygotowaliśmy 3 wersje każdej z nich:
- z grafiką A
- z grafiką B
- z krótkim filmem

W ten sposób uzyskaliśmy kilkanaście reklam, które kierowały nam ruch z Facebooka prosto na ofertę

3⃣ Reklama na FB (etap 2)

Na kilkanaście godzin przed końcem kampanii włączyliśmy reklamy remarketingowe na dwie grupy odbiorców:
- osoby, które były na stronie z ofertą
- osoby, które obejrzały minimum 50% filmu, który reklamowaliśmy (etap 1)

To pozwoliło nam na sam koniec pozyskać klienta o największej wartości.


Opisuję to wszystko po to, abyś zobaczył że nawet mała firma, która dopiero startuje i ma w kieszeni niewielki budżet, jest w stanie pozyskać klientów na swoje produkty i usługi.
Wystarczy odpowiednia strategia i trochę umiejętności, aby zacząć pozyskiwać swoich pierwszych klientów on-line.

Natomiast jeśli chcesz wdrożyć dokładnie ten sam schemat, który opisałem powyżej i zacząć pozyskiwać klientów dla siebie poprzez proste kampanie, to koniecznie kliknij w link poniżej:
https://bit.ly/2MEDzzG

Tarcza Antykryzysowa potwierdzona ustawą
Twój łącznik w świecie biznesu

Podobne wpisy

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Masz już konto? Zaloguj się tu
Gość
Piątek, 29 marzec 2024
Jeśli chcesz się zarejestrować, prosimy wypełnić następujące pola: nazwa użytkownika i imię i nazwisko.

Zdjęcie captcha

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://club2b.pl/

Uruchomiono zadanie harmonogramu